S cieľom uľahčiť používateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Kliknutím na tlačidlo "Súhlasím" súhlasíte s použitím preferenčných, štatistických aj marketingových cookies pre nás aj našich partnerov. Funkčné cookies sú v rámci zachovania funkčnosti webu používané počas celej doby prehliadania webom. Podrobné informácie a nastavenia ku cookies nájdete tu.

Tel : +421 948 190 005, +421 905 719 589, e-mail : fve@ostrovne-elektrarne.sk                   Otváracia doba : 08:00 - 18:00 hod

Vážení zákazníci,

rovnako, ako v minulých rokoch sme znova zmluvným partnerom agentúry SIEA.

Poskytujeme služby na získanie finančných prostriedkov

z projektu

pre rodinné domy a bytové spoločenstvá.

Budeme radi, ak využijete naše 15 ročné skúsenosti a stanete sa našími zákazníkmi.

Pomôžeme Vám získať prostriedky z Euro fondov na stavbu vlastného fotovoltického zdroja.

SG SINAD ENERGY

NOVÉ PRODUKTY

arr327.01.2024 - Rozšírenie dĺžky záruky na výrobky Victron energyVýrobca Victron Energy zavádza pre svojich súčastných a tiež budúcich zákazníkov novú službu, ktorá...

TOVAR V AKCII

Bojler LOGITEX s fotovoltaickým ohrevom vody, objem 120 - 200 l

042

naša cena 2 395,00 EUR (60 483,33 CZK)
na objednávku
Akcie
Doprava zdarma

KONTAKTY

SG SINAD ENERGY, s.r.o.
Halalovka 2370/3
Trenčín, 91108
tel: +421 948 190 005
napíšte nám

Od 31.01.2024 opätovne spúšťame predaj z našeho obchodu



05.02.2015 - Pozmeňujúci návrh zákona o verejnom obstaraní

Vážení naši zákazníci,

v prílohe Vám ponúkame na stiahnutie Pozmeňujúci návrh zákona o verejnom obstaraní. Zákon bol prijatý a tak nič nebráni tomu, aby sa začalo intenzívne pracovať na vyhlásení výzvy na predkladanie žiadostí na dotáciu OZE z eurofondov.

Podľa posledného informácií by to mohlo byť okolo 1.7.2015. Všetci dúfame, že sa tento termín dodrží.

 

Team SG S

 

Sľúbený text pozmeňujúceho Návrhu zákona :

 

Pozmeňujúci a doplňujúci návrh

poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Borisa Suska k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 90/2008 Z. z. o európskom zoskupení územnej spolupráce a o doplnení zákona č. 540/2001 Z. z. o štátnej štatistike v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov (tlač 1279)

 

Vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 90/2008 Z. z. o európskom zoskupení územnej spolupráce a o doplnení zákona č. 540/2001 Z. z. o štátnej štatistike v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov (tlač 1279) sa dopĺňa takto:

Za článok I sa vkladá nový článok II, ktorý znie:

Čl. II

Zákon č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 282/2006 Z.z., zákona č. 102/2007 Z.z., zákona č. 232/2008 Z.z., zákona č. 442/2008 Z.z., zákona č. 213/2009 Z.z., zákona č. 289/2009 Z.z., zákona č. 402/2009 Z.z., zákona č. 503/2009 Z.z., zákona č. 73/2010 Z.z., zákona č. 129/2010 Z.z., zákona č. 58/2011 Z.z., zákona č. 158/2011 Z.z., zákona č. 182/2011 Z.z., zákona č. 223/2011 Z.z., zákona č. 231/2011 Z.z., zákona č. 348/2011 Z.z., zákona č. 550/2011 Z.z., zákona č. 91/2012 Z.z., zákona č. 28/2013 Z.z., zákona č. 95/2013 Z.z., zákona č. 180/2013 Z.z. a zákona 34/2014 sa mení a dopĺňa takto:

 

1. V §1 sa odsek 3 zákona dopĺňa o nové ustanovenie písmena l), ktoré znie takto:

 

(3) Tento zákon sa nevzťahuje ani na podlimitnú zákazku a zákazku podľa § 9 ods. 9, ktorej predmetom je

 

l) dodanie tovaru, uskutočnenie stavebných prác a poskytnutie služieb, ktorých výsledkom je dodávka a inštalácia malého zariadenia na výrobu elektriny alebo tepla z obnoviteľných zdrojov energie pre rodinné a bytové domy za účelom bývania; v prípade výroby elektriny je malým zariadením zariadenie s výkonom do 10 kW1, v prípade výroby tepla je malým zariadením zariadenie pokrývajúce potrebu energie pre budovu užívanú fyzickou osobou alebo fyzickými osobami na bývanie.“.“

 

Ostatné články vo vládnom návrhu (tlač 757) sa v nadväznosti na túto zmenu príslušne prečíslujú.

 

Odôvodnenie:

 

Zákon č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako “zákon”) sa navrhuje zmeniť formou doplnenia za účelom realizácie aktivít týkajúcich sa inštalácie malých zariadení na využívanie obnoviteľných zdrojov energie (ďalej ako “OZE”) v domácnostiach, t.j. fyzickými osobami, najmä v súlade s podmienkami vyplývajúcimi z prioritnej osi 4, špecifický cieľ 4.1.1 aktivita C a špecifický cieľ 4.1.2 aktivita A Operačného programu Kvalita životného prostredia.

 

Poskytovanie podpory na zvýšenie výroby energie z OZE prostredníctvom inštalácie malých zariadení na využívanie OZE v domácnostiach, t.j. fyzickými osobami (nepodnikateľmi), predstavuje jedno z opatrení definované v Energetickej politike SR schválenej uznesením vlády SR č. 548/2014 v rámci cieľov v oblasti OZE. V oblasti využívania OZE je cieľom na úrovni Slovenskej republiky zabezpečiť zvýšenie podielu OZE na hrubej konečnej energetickej spotrebe na 14% do r. 2020. Jedným z opatrení, ktoré má pomôcť uvedený cieľ dosiahnuť, je aj inštalácia malých zariadení na využívanie OZE pre rodinné a bytové domy. Malým zariadením je pri výrobe elektriny zariadenie s výkonom do 10kW, pri výrobe tepla ide o zariadenie, ktoré pokrýva spotrebu tepla v budove. Počíta sa s podporou pre niekoľko tisíc domácností . Výška podpory bude závislá od inštalovaného výkonu zariadení s určením maximálnych pravidelne aktualizovaných cien, ktoré budú predstavovať podklad oprávnenosti výdavkov z pohľadu ich hospodárnosti tak, aby sa návratnosť vložených finančných prostriedkov pri oprávnených inštaláciách pohybovala okolo 7 až 10 rokov. Podpora sa môže poskytovať domácnosti – fyzickej osobe – napríklad vo forme poukážky, ktorou bude domácnosť pokrývať časť kúpnej ceny za zrealizovanú dodávku a inštaláciu zariadenia (t.j. ex – post) a ktorú si dodávateľ zariadenia na využívanie OZE spätne uplatní na preplatenie z prostriedkov európskych štrukturálnych a investičných fondov (t.j. k finančnému toku dôjde až po ukončení dodávky a inštalácie zariadenia na využívanie OZE v konkrétnej domácnosti).

 

Výška zákazky, ktorej predmetom by bolo obstaranie zariadenia na využívanie OZE jednotlivou domácnosťou, nepresiahne sumu limitu nadlimitnej zákazky a výška podpory, ktorá sa bude poskytovať, bude predstavovať menej ako 50% hodnoty zákazky (i keď suma podpory sa nebude odvádzať od výšky zákazky, ale od inštalovaného výkonu zariadenia na využívanie OZE, ako už bolo uvedené). To znamená, že na právny režim vzťahujúci sa na takéto zákazky, sa nebude vzťahovať smernica 2004/18/EÚ (ďalej ako “smernica”), a to s ohľadom na článok 7 a článok 8 smernice ohľadne finančných limitov a výšky podpory vo vzťahu k očakávanej hodnote zákazky, ako aj s ohľadom na skutočnosť, že podlimitné a iné zákazky podľa §9 ods. 9 zákona sú v národnej kompetencii.

Smernice o verejnom obstarávaní sa neuplatňujú na všetky verejné zákazky. Existuje celý rad zákaziek, na ktoré sa smernice nevzťahujú alebo vzťahujú iba čiastočne, napríklad zákazky pod prahovými hodnotami pre uplatňovanie smerníc o verejnom obstarávaní. Preto pri návrhu výnimky zo zákona boli analyzované aj povinnosti, ktoré pre subjekty v pozícii obstarávateľov vyplývajú z pravidiel, ktoré Komisia vydala pre tento typ verejných zákaziek, konkrétne pravidiel vyplývajúcich z Výkladového oznámenia Komisie o právnych predpisoch Spoločenstva uplatniteľných na zadávanie zákaziek, na ktoré sa úplne alebo čiastočne nevzťahujú smernice o verejnom obstarávaní (2006/C 179/02) (ďalej ako “výkladové oznámenie”) a na to nadväzujúcu rozhodovaciu prax Súdneho dvora EÚ. Z analýzy uplatniteľnosti výkladového oznámenia vyplynulo, že vzhľadom na výšku zákaziek jednotlivých domácností, ktoré nie sú generické, ale každá zákazka zohľadňuje špecifické potreby konkrétnej domácnosti, s ohľadom na potrebu územnej dostupnosti dodávateľa pre konkrétnu domácnosť, na nepatrný hospodársky význam jednotlivej zákazky, ako aj ďalšie okolnosti konkrétnej zákazky, je možné konštatovať, že plánované zadanie zákaziek jednotlivými domácnosťami nebude zaujímavé pre hospodárske subjekty so sídlom v iných členských štátoch. Tieto zákazky vzhľadom na uvádzané okolnosti ich zadávania a realizácie, sa nejavia ako významnépre vnútorný trh, preto aj v prípade, ak ich zadanie nebude zverejnené v súlade s požiadavkami uvedenými vo Výkladovom oznámení, nedôjde k porušeniu základných noriem vyplývajúcich z právnych predpisov EÚ.

 

V neposlednom rade je významným aj subjekt, ktorý by mal byť v pozícii verejného obstarávateľa. Smernica v článku 1 ods. 9 definuje subjekty verejných obstarávateľov ako právnické osoby, ktoré obstarávajú tovary, práce a služby z dôvodu výkonu svojej činnosti, na plnenie ktorej boli zriadené alebo založené, t.j. pre účely ich pravidelnej činnosti. V prílohe č. III. Smernice je uvedený zoznam inštitúcií a kategórií inštitúcií, ktoré sa spravujú verejným právom uvedeným v druhom pododseku odseku 9 článku 1 smernice v jednotlivých členských štátoch. I keď zoznam inštitúcií nie je vyčerpávajúci, z hľadiska Slovenskej republiky je možné konštatovať, že sa uvádza výlučne odkaz na právnickú osobu, nie na fyzickú osobu. Všetky ustanovenia, ktoré smernica alebo Výkladové oznámenie uvádzajú, vychádzajú z toho, že subjekty, ktoré sú obstarávateľmi, alebo sú v postavení obstarávateľov, vykonávajú obstarávanie za účelom výkonu svojej pravidelnej činnosti, čo nie je prípad poskytovania podpory pre jednorazové obstaranie zariadenia na využitie OZE zo strany domácnosti.

 

Fyzické osoby, ktoré by mali byť pri posudzovanej zákazke v postavení verejného obstarávateľa, nevykonávajú nákup zariadenia na využitie OZE ako súčasť svojej pravidelnej činnosti, ale ako jednorázovú aktivitu v pozícii spotrebiteľa. Spotrebiteľom je len fyzická osoba, ktorá pre realizáciu svojich súkromných potrieb2 dostáva do právnych vzťahov s podnikateľmi a ktorá je z titulu svojho slabšieho postavenia do značnej miery chránená nielen slovenským právnym poriadkom, ale aj právnymi predpismi EÚ. Spotrebitelia nie sú povinní konať s odbornou starostlivosťou (vyplývajúcou z Obchodného zákonníka a z niektorých noriem verejného práva), ale len s tzv. náležitou, teda bežnou starostlivosťou (vyplývajúcou z Občianskeho zákonníka). Podradením ich právneho postavenia pod normy týkajúce sa verejného obstarávania sa im vo vzťahu k tejto jednorázovej, z ich hľadiska náhodilej činnosti, prisudzuje postavenie, ktoré im z právneho poriadku nevyplýva a núti ich tak preberať na seba povinnosti a záväzky, na ktoré inak nie sú povinní.

 

S ohľadom na všetky skutočnosti uvedené v tomto odôvodnení v kontexte podmienok poskytovania podpory opísaných v úvodnej časti tohto dokumentu, je možné uzavrieť, že na obstaranie zariadenia na využitie OZE jednotlivou domácnosťou (fyzickými osobami) sa nevzťahujú predpisy EÚ týkajúce sa obstarávania v zmysle smernice alebo v zmysle výkladového oznámenia. Rovnako nebol identifikovaný žiadny dôvod, pre ktorý by mohla Komisia považovať vyňatie fyzických osôb (domácností) z režimu zákona za diskriminačné voči iným skupinám, a to aj s ohľadom na celkové rozdiely v úprave právneho postavenia fyzických osôb a ostatných subjektov v slovenskom právnom poriadku vo všeobecnosti, ako aj v právnych predpisoch EÚ a SR z hľadiska ochrany práv spotrebiteľa.

 

1 §2 písm.b) Zákona č. 251/2012 Z.z. o energetike v znení neskorších predpisov

2 §52 ods. 4 Občianskeho zákonníka

 


NÁZORY A OTÁZKY NÁVŠTEVNÍKOV

Vytvorené systémom www.webareal.sk

ZmVhM